Direktlänk till inlägg 20 januari 2018

Aktieutveckling under 2017.

Av meggen - 20 januari 2018 15:30



Här kommer lite svart på vitt hur det gått på några av mina aktieportföljer under 2017.

Tror på att visa upp resultat man har, så man får ett trovärdigt rykte. Man skall komma 

Ihåg att det inte är alltför lätt att slå index, genomsnittet av alla aktier på börsen, som

vi använder oss av för att jämföra våra resultat.


Har ett antal portföljer, med lite olika strategier. Som vi kan titta på vartefter.

Här ser vi min mellanstora portfölj och en liten, den lilla skall vara låg risk med mycket 

långfristiga innehav, decennier. Lite jobb att hålla en sådan portfölj, men man får utgå

från att utvecklingen blir runt index. Dock ett bra alternativ för dem som söker något

relativt enkelt. 

Den större kommer vi att fokusera lite mer på, kort så är det en portfölj som vi försöker

slå index med. Kort, detta är en portfölj men 40 - 60 olika aktier, som vi försöker byta ut

när de kroknar och förhoppningsvis finner nya vinnare.


Kommer att visa den portföljen någon eller några ggr per år, kommer snart, dock är nog

data inte min starka sida alls...... Syns nog på upplägget o grafiken.



Med förhoppning om ett bra aktier 2018. Får vi med återkomma om, spännande att fundera

kring detta år!


 

  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av meggen - 20 augusti 2018 18:45

  Tillbaks från bryderier och besvikelser!   Haft ett uppehåll under några månader. Det har föranletts av att jag inte varit nöjd med utfallet på min ISK portfölj, det är den portfölj jag aktivt försöker överträffa index. Det har även känts...

Av meggen - 19 augusti 2018 13:45

    En mindre portfölj, där endast bolag som har en gedigen stabilitet skall köpas. realvärden som skog, investmentbolag, fastigheter av hög kvalité, några utvalda utlänska bolag, och Saltängen där kan man ju diskutera, men har varit en ok af...

Av meggen - 19 augusti 2018 13:30

     Min stora portfölj, skall vara en passiv portfölj som tittas till en gång per kvartal. tror på idén att inte röra om för mycket, dessutom blir det ohållbart att hålla koll på allt, därav att man går in vid qvartalsrapporterna och tar en f...

Av meggen - 19 augusti 2018 13:30

      Kämpar på!   Äntligen kommer jag mig för att lägga ut halvårssiffrorna för några av mina portföljer. Har varit en trög period, på olika sätt. Haft stora bryderier om min strategi som tagit mycket kraft och även tagit bort mycket av det...

Av meggen - 10 juni 2018 20:45


  Två steg upp och ett ner?   Vi hade en bra uppgång 14 April/18 Maj på hela 7%, innan vi fick den vanliga rekylen ner efter en stark period. Som i skrivandes stund fört ner index 5,5% igen.   Kan ju kännas lite jobbigt, men är en viktig...

Skapa flashcards