Alla inlägg den 18 mars 2018

Av meggen - 18 mars 2018 19:30

Läget nu inför våren 2018.

 

Ja då har 2 1/2 månad av 2018 gått redan, och börsens index står på + 0,48%.

Inte så mycket kanske, men börsen har dansat lite upp och sen ned. Känns som

det har varit svårt att bryta upp över + 2 - 5 %  i år.

 

Vi har nu haft ett vad jag karakteriserar som ett vänteläge i drygt ett år.

Det börjar bli dax för börsen att bestämma riktning, för snart är vänteläget

till ända. 

Så vad skall vi tro om fortsättningen? Många verkar vara tveksamma till börsen

på denna nivå. Lite negativa signaler när det gäller tullar från USA, Trump trycker

på. Fast inte så konstigt, han måste ju visa sina väljare att han driver deras 

intressen. Så detta tar jag inte så hårt på, vi får se om jag får rätt.

 

Sen kan ju ett ev möte mellan Trump o Nordkorea vara en triggar, naturligtvis

kommer inget ut av detta möte, men bara att det ev blir av sätter något i halsen 

på alla Trump hatare, lite roligt.

Inflation, räntor, löneökningar mm verkar ju blekna bort, alltså bortom nåbar tid.

 

Men ekonomin i världen rullar på bra, så jag förväntar mig att Aktiekurserna kommer 

att börja krypa uppåt, när de passerat + 5% uppgång iår, så ser jag det som en bekräftelse på att börsen valt väg. Detta borde ske i närtid då ofta våren är en fin

tid på börsen, närtid är innom ett par månader.

 

Vad kommer då att gå bra?? Investmentbolagen, som jag nämt i tidigare bloggar här, är självklara godbitar för fortsatt uppgång.

Sen kan man nog tänka sig att vissa storbolag ligger bra till, inga fantomenuppgångar men likväl. 

 

Hur som haver, för Dig som nybörjare är det bara att ta tag i Ditt sparande och komma igång, är Du redan på spåret, så bara fortsätt det kommer att löna sig!!

 

Fullinvesterad, i väntan på draget uppåt!!

Ovido - Quiz & Flashcards